خلاقانه بازاریابی محتوا
15 ایده طلایی برای تولید محتوا + نکات اجرا نوین
به کار بردن همه نکات یا قسمتی از آنها میتواند به نویسنده، کمک کند تا جهت درستی را برای بازاریابی محتوا طی کند. اگر بهدنبال پیداکردن ایدههای تازه برای محتوای شبکههای اجتماعی هستید، سعی کنید از زاویهای متفاوت به موضوع نگاه کنید. برخی از بهترین ایدهها از جاهای غیرمنتظره میآیند؛ بنابراین، ممکن است به کمی آزمون و خطا نیاز داشته باشید تا به ایدههایی کاملا نو و جذاب برسید، اما باور کنید که ارزشش را دارد. ایدهها و منابعی که معرفی کردیم، میتوانند به شما در ایجاد محتوای جذاب و موثر کمک کنند. اگر تجربهای در این زمینه دارید یا روشهای دیگری برای یافتن ایده تولید محتوا میشناسید، در باکس نظرات با ما در میان بگذارید.
درواقع شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسرها، تاثیر عمیقی بر انتخاب مصرفکنندگان میگذارند. وقتی مخاطب متوجه شود که محصولات و خدمات شما میتواند مشکلش را برطرف کند، طبعا جذب خدماتتان خواهد شد و به مشتری شما تبدیل میشود. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا در بازار محتوای تبلیغاتی و تجاری، از رقبا متمایز شوید. ارزش محتوای شما به شما کمک خواهد کرد تا به مشتریان بفهمانید چقدر از رقبایتان برتر هستید و با آنها فاصله دارید. علاوهبراین با استفاده از ویدئو میتوانید با افزایش مخاطب، نرخ تبدیل سرمایه و برگشت جریان آن به کسبوکارتان را بهبود دهید. چون به شما این امکان را میدهند که درباره موضوع موردنظرتان با مخاطب صحبت کنید.
واقعیت این است که امروزه بازاریابی به شکل سنتی، که باعث قطع ارتباط مخاطب با محتوا میشود، چندان کارآمد نیست. اگر به نوشتن علاقه دارید، میتوانید بهصورت مستقل کتابهای الکترونیکی خود را منتشر کنید. با گسترش کتابخوانی دیجیتال، بازار کتابهای الکترونیکی رشد قابل توجهی داشته است. شما میتوانید کتاب یا داستانهای خود را بنویسید و پس از ویرایش و بازبینی، از طریق پلتفرمهایی مانند فیدیبو، طاقچه و کتابراه بهصورت الکترونیکی منتشر کنید. اینکه از همکاران، مرتب سوال بپرسید که ایدههای جدید بدهند زیاد جالب نیست. افراد بهراحتی هوشیار میشوند، بنابر این از روش یخشکن استفاده کنید.
بنابراین آنچه در ادامه میآید، صرفاً چند نمونه از تکنیکهای ترویج است تا ضمن تبیینِ بهترِ مفهومِ Content Promotion، ذهن شما را برای ایدهپردازی و طراحی تکنیکهای بیشتر آماده کند. در مثال ماست دامداران، ترویج برای کسی است که یا ماست دامداران را نمیشناسد، یا اگر هم میشناسد و میخرد، شرکت دامداران معتقد است که او را میتوان به مصرف ماست بیشتر تشویق کرد. به عبارت دیگر، چه بسا شما محتوای خود را در جایی ترویج کنید که اساساً خود محتوا در آنجا نیست. پیش از اینکه به سراغ تکنیکهای ترویج محتوا برویم، بهتر است به تفاوت ترویج و توزیع محتوا هم اشاره کنیم. نکته آخر هم این که با آپدیتهای ابزار، محتوای خود را هم به روز کنید.
برای هر محتوایی میتوان یک محتوا از نوع دیگر طراحی کرده و از آن به عنوان ابزار پروموشن استفاده کرد. انتخاب از میان بهینه سازی و بازآفرینی، به استراتژی محتوا و نیز تواناییها و ظرفیتهای زیرساختتان ارتباط دارد. ترویج محتوا یا Content Promotion اصطلاحی است که گاهی مترادف با توزیع محتوا یا Content Distribution بهکار میرود و گاه به صورت اصطلاحی مستقل مورد استفاده قرار میگیرد. محتوای شما در شبکه اجتماعی لینکدین می تواند منبع الهام خوبی برای ایده های محتوای جدید باشد. اما راهنما برای مبتدیان با راهنمای مفصل دو فرق اساسی دارد که هرگز نباید نادیده گرفت. اول اینکه راهنمای مبتدیان به زبان خیلیخیلی سادهتر از راهنمای مفصل نوشته و یا گفته میشود.
شرکت بلندتک (Blendtech) برای اولین بار سری ویدئوهای تبلیغاتی خود را در یوتیوب آپلود کرد. این اولین باری بود که محتوای ویدئویی به منظور بازاریابی در پلتفرم بهاشتراک گذاری ویدئو بارگذاری میشد. برندها بهصورت گستردهای به انتشار نشریات در حوزه کار برندشان روی آوردند. ساموئل واگنر موسس نشریه American Bee journal این نشریه را برای توسعه دانش عمومی درباره زنبورداری منتشر کرد. مشخص است که این کار تا چه اندازه در کسبوکار او رونق ایجاد کرد. همچنین از برگههای یادداشت، وایتبرد و دیگر وسایل کمک بصری برای کمک به ایدهها استفاده کنید.
مخاطبین شما نیازها و تجربیات متفاوتی دارند و با توجه به این نیازها و تجربیات، سوالات مختلفی درباره حوزه شما، در ذهنشان شکل میگیرد. پاسخ به این سؤالات و دغدغهها یکی از ایدههای جذاب تولید محتوا است. به یاد داشته باشید با خلاقیت در تولید محتوا میتوانید کنجکاوی مخاطبانتان را تحریک کنید. اگر محتوایتان، مخاطب زیادی جذب نکرده، به احتمال زیاد نتوانستهاید نیازهای مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.
آیا روشهای پروموشن محتوایی دیگری در ذهن دارید که به ما پیشنهاد کنید؟ خوشحال میشویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. مجموعههایی که محصول آنها محتواست و در واقع باید بازاریابی محتوا برای فروش محتوا خود داشته باشند، میتوانند برای ترویج محتوا به سراغ مدل فریمیوم هم بروند. در این تقسیم بندی، بین توزیع و ترویج تمایز قائل میشوند و همین تمایز را هم در قالب یک آنالوژی ساده، میتوان در حوزهی محتوا بهکار برد. نکته مهم ترندهای روز این است که تلاش کنید همیشه در حوزه کاری خودتان به روز باشید. با اجرای این ایده به عنوان یک برند پیشرو و به روز در ذهن مخاطب خود شکل میگیرید.
به عنوان مثال، می توانید یک مقاله بلاگ را به ویدئوی آموزشی تبدیل کنید یا پست های اجتماعی را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. این کار نه تنها به شما ایده های جدید می دهد، بلکه باعث می شود محتوای شما به مخاطبان جدیدی نیز دسترسی پیدا کند. از ابزار Pinterest Trends استفاده کنید تا ببینید کاربران پینترست چه محتوایی را بیشتر از بقیه به اشتراک میگذارند. این پلتفرم به شما نشان میدهد که چه مواردی در حال حاضر محبوب هستند. با بررسی پینترست میتوانید ایدههای جذابی برای محتوای خود پیدا کنید که هم تعامل مخاطبان را افزایش میدهد و هم به رشد برندتان کمک میکند. این سایتها به شما این امکان را میدهند که بهعنوان نویسنده، پروفایل خود را ایجاد کرده و کتابهای الکترونیکیتان را برای عموم منتشر کنید.
فرق دوم هم در این است که نیازی نیست که اندازه راهنمای مفصل جامع ارائه شود. به خوانندگان احساس دهید و سطح عاطفی آنها را درگیر کنید تا شخصاً مسئولیت انتشار محتوای شما بر عهده بگیرند. همه چیز را در مورد کسب و کار خود به خوانندگان خود بگویید و با آن ها صحبت کنید. در مورد قسمت های کسب و کار خود را انجام دهید و در نهایت می توانید عملکرد بسیار خوبی را تجربه کنید. ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.
همچنین شما میتوانید بیشتر بر روی کیفیت تمرکز کرده و برای کمیت فشاری روی خود نیاورید. بهطورکلی پیداکردن ایده تولید محتوا دشوار بوده و به دلیل نیاز مستمر به این امر به یک پروسه فرسایشی تبدیل میشود. ابزار لازم برای تولید محتوایی نوآورانه، متفاوت و منحصربهفرد را دارید. برای تولید چنین محتوایی، میتوانید هم به سراغ موضوعات کاملاً تخصصی بروید و هم محتوای روزانه را به شکل ساده منتشر کنید. بهتر است خودتان را به چالش تولید محتوا با کتابخوانی دعوت کنید؛ یعنی بهمحض اینکه کتابی خواندید و به معلوماتتان چیزی اضافه شد، آن را به محتوایی کاربردی تبدیل کرده و منتشر کنید.
این دورهها شامل وبینارها، جلسات پرسش و پاسخ، کلاسها یا کارگاههای آموزشی زنده و مانند اینهاست. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضربالمثلها و بازی با کلمات بپردازید تا آنها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید.
داستان موفقیت کسب و کار شما میتوان برای مخاطبهای زیادی جذاب و گیرا باشد. از اینرو بهتر است که این داستانهای واقعی را در قالب یک پست یا وبلاگ منتشر کنید تا مخاطب با راه طی کرده کسب و کار شما بیشتر آشنا شود. همچنین این نوع محتوا نیاز به استراتژی خاصی ندارد، اما میتواند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد. در سایت یا شبکه اجتماعی خود یک بخش ویژه ایجاد کنید و از مخاطبین خود بخواهید که موضوعاتی را که علاقه دارند را ارسال کنند تا شما در مورد آنها تولید محتوا کنید. این را بهخاطر داشته باشید که مخاطبین شما ایدههای بسیاری دارند که اگر به آنها فرصت دهید آن را به شما به اشتراک خواهند گذاشت. در ادامه این مطلب مجله بازاریابی آژانس دیجیتال مارکتینگ آلند میخواهیم بهصورت جامع هم به بررسی کلیت ایدهپردازی حوزه محتوا و هم به بهترین ایدههای تولید محتوا بپردازیم.
راهنمای مفصل شامل ارائه توضیحات جامع برای علاقهمندان به یک موضوع خاص است. برای مثال راهنمای مفصل تعمیر دوچرخه برای علاقهمندان به دوچرخه! حالا چطور این تکنیک را در وبسایت خود اجرا کنیم؟ میتوانید با اضافه کردن تصاویر و ویدئوهای مختلف و مرتبط به موضوع، محتوای متنی مقاله را تقویت کنید. برای مثال مقاله را با یک ویدئو که در آن خلاصهای از مطالب مقاله را ارائه میدهد، شروع کنید. خبر خوب این که، این کار به بهبود سئوی سایت شما هم کمک میکند. در زمان تولید محتوا، هوش و قدرت تفکر انسان را مد نظر قرار دهید.
خلاقیت و کنجکاوی را میتوان در یادگیری، مطالعه و امتحان کردن روشهای جدیدی مثل ورزش، آشپزی، فعالیتهای مختلف و … یافت. در تولید محتوا، به سرگرمی ها و فعالیت های اوقات فراغت مخاطب خود، اشاره کنید تا به مطالعه و پیگیری محتوا، علاقهمند شود. به عبارتی با دانستن علاقهمندیها و سرگرمیهای مخاطبان خود، به سرنخ خوبی برای تولید محتوای خلاقانه دست مییابید. در واقع شما می توانید اطلاعاتی را در خصوص روش های جدید در انجام کاری را به اشتراک بگذارید. در واقع بسیاری از مخاطبان شما علاقمند هستند تا روش های جدید را با شما تجربه کنند و همین امر باعث می شود تا تولید محتوا برای مخاطبان شما در این خصوص بسیار جذاب باشد. خصوصیاتی که در کسب و کار شما برای استخدام وجود دارد را می توانید در قالب تولید محتوا به اشتراک بگذارید.
این معیار به شما میگوید که چندرصد از بازدیدکنندگان صفحه شما روی محتوا کلیک میکنند و به صفحات دیگر میروند. حالا نوبت به تولید محتوا حول محور کلمات کلیدی است که لیست کردید. با این کار مخاطب بلافاصله پس از جستجوی کلمه کلیدی به محتوای تولید شده توسط شما میرسد. مثلا فرض کنید مخاطب بهدنبال کلمه کلیدی حول محور استراتژی محتوا است. شما باید درنظر بگیرید که ممکن است مخاطب هم استراتژی محتوا را سرچ میکند و هم ممکن است استراتژی محتوایی را جستجو کند. تحقیق در نظرات کاربران در وبسایتهای فروش، آنالیز نتایج جستجو و حتی ایجاد پرسشنامه از راههایی هستند که به شما درکی نسبی از مخاطب خواهند داد.
ترجمیک، با استخدام بیش از ۱۷۰۰۰ نویسنده سئوکار به ارائه خدمات تولید محتوای متنی میپردازد. بدین ترتیب، به مخاطبان خود اثبات میکنید که برای آنها ارزش قائل هستید و تنها به فروش و کسب درآمد فکر نمیکنید. به عنوان مثال، مخاطبان ترجمیک اغلب دانشگاهیان و صاحبان کسب و کارها هستند. از این رو، در وبلاگ این موسسه مطالب آموزشی مرتبط مختلفی به انتشار میرسد. تنها انتشار منظم محتوا کافی نیست، باید به طور مرتب محتوا را در شبکههای اجتماعی منتشر و بازنشر کنید، به کامنتها پاسخ دهید و بازاریابی محتوایی انجام دهید.
برای خلق ایده های ناب در بازاریابی، توجه به شرایط و زمان های مختلف بسیار حائز اهمیت است. بهتر است با تمامی مناسبت های فصلی و تعطیلات خاص آشنا باشید تا بتوانید با توجه به آن، از بهترین تکنیک تبلیغاتی استفاده کنید. برای تولید محتوا خلاقانه، استفاده از مقالات، ویدیوها یا پست های جالب حول محور مناسبت های خاص، می تواند برای مخاطب جذاب باشد. برای تولید محتوا خلاقانه، یک منبع الهام برای خود انتخاب کنید و بر اساس آن به نوشتن بپردازید. برای خلق محتوای خلاقانه، داشتن منابع الهام می تواند به شکلگیری ایده های جدید و خلاقیت شما کمک کند. ابتدا باید مشخص کنید چه چیزهایی بر شما تأثیرگذار و الهام بخش هستند.
این موضوع ممکن است بدیهی باشد، اما پیچیدهتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. مفید بودن مطالب بر اساس مخاطبی که به دنبال جذب آن هستید، نسبی است. شما باید کارایی برند خاص خود را کشف کرده و از آن استفاده کنید. یک سایت بازی ممکن است متوجه شود که ارائه برنامه زمانی از انتشار نسخههای جذاب برای مخاطبانش مفید است، اما یک شرکت حقوقی با پست کردن رویدادهای حقوقی به چنین موفقیتی دست نخواهد یافت. وقتی موفق به استفاده از خلاقیت در تولید محتوایتان شدید، پستهای مشابه منتشر نکنید. اگر تمام محتوایی که تولید میکنید در نهایت یکسان باشند، مخاطبانتان را از دست میدهید.
این مقاله را می توانید به ایمیل مخاطبین خود ارسال کنید و این روش در ایجاد بانک اطلاعاتی ایمیل های دیگران نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. برای یک صاحب کسب و کار، تمرکز بر روی عملیات اصلی حرفه خود اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، انتظار نمیرود که یک کارآفرین همزمان در امور اصلی کسب و کار خود موفق باشد و هم به طور تخصصی به تولید محتوای خلاقانه بپردازد. در چنین شرایطی، بهترین گزینه این است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی وظیفه تولید محتوا جذاب را در مراحل ابتدایی به افرادی بسپارند که تجربه و آشنایی کافی با این حوزه دارند. برای کشفِ بهترین ایده برای موضوع سایت ترفند دیگری هم وجود دارد، مخصوصا زمانیکه درباره عادتهای مطالعهای پرسونایتان نامطمئن هستید.
مرگ تدریجی دانشگاهها به ما نشان داد که این روش برای آموزش چندان کاربردی ندارد. سخت حرف زدن و محتوای فیلسوفانه تولید کردن، طوری که کسی آن را نفهمد، قبل از هر چیز کمسوادی تولیدکنندۀ محتوا را نشان میدهد. کسی که به موضوعی تسلط کافی داشته باشد میتواند آن را تا حد امکان ساده کند اما اگر قادر به تولید محتوای ساده و کاربردی نیستید، یکی از دلایل آن نداشتن تسلط کافی بر موضوع محتواست. وقتی نوبت به تولید محتوای خلاقانه میرسد، کلمات را بیهوده هدر ندهید. جملاتی بسازید که اطلاعات زیادی منتقل میکنند، بدون اینکه کلمات زیادی استفاده کنند. استفاده از این تکنیک ممکن است در برخی صنایع دشوار باشد؛ اما در نظر داشته باشید که همیشه موضوعات ارزشمندی در حوزه کاری شما وجود دارد.
بازاریابی محتوا یکی از آن مشاغلی است که همیشه نیاز به آن حس میشود. شما میتوانید با فعالیت در این حوزه مطمئن شوید که همیشه منبع درآمد مناسبی برای خود دارید. درحال حاضر یکی از بهترین و متداولترین مشاغل آنلاین که میتوانند بهعنوان منبع درآمد در کار فریلنسری به شما کمک کند، کار در حوزه بازاریابی محتوا است. ردیابی و تحلیل دادهها به شما کمک میکند تا نتایج تلاشهای بازاریابی محتوایتان را بهتر درک کنید و بدانید که چه عواملی تاثیر بهتری خواهد گذاشت. از روند انتشار پستهای بلاگ و ایجاد ارتباط مرتبط بین محصولات و خدمات شرکت با بازار، همگی در حوزه تخصص استراتژیستهای محتوا قرار میگیرند.
از موضوعاتی که در این شرایط به ذهنتان میرسد، استفاده کنید و بدون وقفه آن را یادداشت کنید تا در زمان مناسب آن را تبدیل به یک طرح فوقالعاده نمایید. شاید این روش، باعث شود جرقهای در ذهنتان به وجود آید و درنهایت یک طوفان فکری جذاب و گیرا ایجاد شود. فرض کنید شرایط طوری فراهم شد که میخواهید از ایده یک طراح در تولید محتوای خود استفاده کنید. مواردی که با آن رو به رو میشوید یا میشنوید ممکن است مسیر شما را برای خلق یک طرح بسیار خاص از محتوا، تغییر دهد. برای اینکه کیفیت محتوای تولیدی، بهتر باشد، یک تقویم محتوا بسازید و برای ماههای آینده هر ایدهای که برای تولید محتوای خاص و جذاب به ذهنتان میرسد، یادداشت کنید. همین باعث میشود تا برای هر تولید محتوایی آمادگی لازم را داشته باشید.
عنوان محتوا بسیار مهم است و مسیر نوشتن را مشخص میکند، اما آن چیزی که مهمتر است، منظور و مقصود شما از این محتواست. وقتی محتوایی برای نت مینویسید، فاکتورهای زیادی در آن دخیل هستند که تنها منحصر به این مدیوم هستند. زمان انتشار، صفحهبندی وب، نویگیشن و … و بسیاری فاکتورها در اینگیجمنت یا تعامل مخاطب. برداشتن محتوا از جاهای دیگر و قرار دادن آن در نت روش درستی نیست. اگر بازدیدکنندگان سایت شما متوجه شوند که مدتی است پستی منتشر نکردهاید، تصورشان این خواهد بود که شما این سایت را رها کردهاید.
کلید موفقیت در استفاده از هشتگها این است که هشتگ مناسب و مرتبط با کسبوکار خود را پیدا کنید. استفاده صحیح از هشتگها تأثیر زیادی بر نحوه دیدهشدن محتوا و پیداشدن حساب کاربری شما دارد. ابزارها و تکنیکهای متعددی، برای بهینهسازی موتورهای جستجو وجود دارند، که میتوانند به تولید ایدههای خلاقانه محتوایی کمک کنند. زمانی که لیستی از وبسایتها و وبلاگها بهدست آوردید، از ابزارهایی مثل “Buzzsumo“، جهت فهمیدن اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد و درگیری را در شبکههای اجتماعی دارد استفاده کنید. کافیست دامنه را تایپ کنید، سپس لیستی از آدرسهایی را میگیرید که بهترین عملکرد را در کانالهای شبکه اجتماعیشان داشتهاند.
محتوای جذاب تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط دارد؛ زیرا کاربران را تشویق میکند تا با برند تعامل داشته و پیام شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین به شما این امکان را میدهد که با مخاطبها ارتباط برقرار کرده، آنها را بهتر بشناسید و بتوانید اطلاعات و محتواهای سرگرمکننده بیشتری برایشان فراهم کنید. قدرت و اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال، قابل چشمپوشی نیست. تولید محتوا به شما کمک میکند تا با مشتریان و مخاطبهای خود ارتباط برقرار کنید، برندتان را بهعنوان یک مرجع معرفی کرده و به اهداف تجاری خود برسید. پس از واگذاری این اختیار به نویسندگان محتوا، هیچ ترسی نداشته باشید.
بسیاری از وب سایتها بخش سوالات متداول را برای مخاطب ایجاد کردهاند تا روزانه پرسشهای مختلفی را پاسخ دهند. میتوانید به این بخش از وب سایت خودتان مراجعه کنید تا برای سوالات پرتکرار محتوا مناسب تولید کرد. دقت داشته باشید که این پرسشها هر از گاهی به موضوعات مختلف اشاره دارند و میتوان از طریق آنها بهترین محتواها را تولید کرد. برخی از مواقع لازم است که برای مخاطبهای پیشرفته خود مطالبی را تولید کنید. اگر مشتریها یا مخاطبهای حرفهای دارید، بهتر است که از نحوه راهنمایی برای ایده تولید محتوا استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبها قرار دهید. اگر خوانندههایی دارید که به تازگی با وب سایت شما آشنا شدهاند، بهتر است که محتوای کوتاه اما مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید.
بسیاری از افراد پس از کمی نوشتن، از موضوع اصلی منحرف میشوند و به طور کلی محتوا به سمت دیگری میرود. اما صبر کنید، کمی پیش گفتیم سعی کنید محتوای شما طولانی باشد. اما طولانی بودن محتوا لزوما به این معنا نیست که باید متن خود را با هر چیزی پر کنید. جملاتی بسازید که پیام زیادی منتقل میکنند، بدون اینکه نیاز به استفاده از تعداد لغات زیاد داشته باشند. نقل قول از متخصصان یا دیگر مقالات از منابع معتبر، اعتبار کار شما را افزایش میدهد.
شاید خیلی چیزها پیشازاین گفتهشده باشد اما همیشه میتوان یک قدم برای فهمیدن بیشتر و برای کاربردیتر کردن یک مطلب کلی و حتی خیلی درست، برداشت. اما مشکل اینجاست که درصد بسیاری بیشتری از انواع محتوا، از نوع ناآشنا هستند و بسیاری از حرفها قبلاً گفته شده است. این جریان نهفقط در رمان که در مورد هر نوع محتوای دیگری هم اتفاق میافتد. خوانندۀ رمان ناخودآگاه تخیلش را به کار میاندازد و جزئیاتی را به داستان اضافه میکند تا تصاویر برایش ملموستر شود. بهعنوانمثال به شکافهایی فکر کنیم که خواننده موقع خواندن یک رمان خوب و دقیق و چند صدصفحهای با آن مواجه میشود. راوی داستان هراندازه هم دقیق آن را روایت کند باز هم نمیتواند همۀ شکافها را پر کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری