ابزارهای سئو بدون دانش فنی
25 ابزار سئو در 4 دستهبندی از رایگان تا ایرانی! پرتال
برای بازاریابی محتوا نیز، SEMrush مجموعهای از ابزارهای حرفهای را فراهم میکند و برای کسبوکارها این امکان را فراهم میسازد تا استراتژیهای بازاریابی محتوای خود را برنامهریزی و اجرا کنند. به کمک این ابزارهای سئو، میتوانید به درک درستی از عملکرد وبسایت خود برسید و بفهمید که وبسایت شما چه مشکلاتی دارد یا در کدام بخشها به خوبی عمل کرده است. در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که میتوانید با استفاده از آنها، به بهترین نتایج دست یابید. در دنیای بازاریابی دیجیتال، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از موارد حیاتی برای رسیدن به نتایج بهتر در جستجوهای کاربران است. ابزار Google Search Console یک ابزار قدرتمند است که توسط گوگل ارائه میشود و برای بهینهسازی و مدیریت سایتها در نتایج جستجوی گوگل استفاده میشود. این ابزار به وبمستران و صاحبان سایتها امکان میدهد تا بهبودهای لازم را در سایت خود اعمال کنند و به نتایج بهتر در جستجوهای گوگل دست یابند.
این ابزار سئوی هوش مصنوعی از بینشهای مبتنی بر داده استفاده میکند تا کاربران را در ایجاد محتوایی که با الگوریتمهای موتور جستجو همسو میشود، با هدف بهبود دید و رتبهبندی وبسایت راهنمایی کند. Ubersuggest یکی دیگر از ابزارهای عالی و رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که توسط نیل پاتل، یکی از متخصصین برجستهی دیجیتال مارکتینگ، ارائه شده است. این ابزار به کاربران کمک میکند تا کلمات کلیدی مناسب را برای بهینهسازی محتوای سایت خود پیدا کنند و ترافیک وبسایتشان را افزایش دهند. پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط، تحلیل حجم جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی،مشخص کردن سختی کلمات کلیدی (Keyword Difficulty)، تحلیل رقبا و نمایش بکلینکها از ویژگیهای اصلی این ابزار است. ابزار Ubersuggest، با قابلیتهای کاربردی و رایگان، یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو هستند. انتخاب ابزار سئوی AI مناسب شامل ارزیابی نیازها و اهداف خاص یک تجارت است.
هدف آنها آموزش سئو، همراه با بازاریابی اینترنتی، بلاگنویسی و یوتیوب است. بسیاری از ویدیوهای محبوب Income School بر SEO تمرکز دارند و برخی از ویدیوها تا یک ساعت طول میکشند. یواست یک پلاگین وردپرس است که برای آسان کردن SEO برای وبسایتهای وردپرسی طراحی شده است. در حالی که حرفهایها زود یواست را پشت سر میگذارند، اما این بازار، میتواند برای بسیاری از افراد، شروع خوبی باشد. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند.
روی چه کلماتی بیشترین ترافیک را دارید و تبلیغات شما روی کدام کلمهها بیشترین بازده را داشته است. در این مقاله 17 ابزار رایگان سئو و بهینهسازی سایت که رایگان و پرکاربرد است را به شما معرفی میکنیم؛ سعی ما بر این بوده ابزارها تمامی بخشهای سئو را پوشش داده باشد. Grammarly یک افزونه مرورگر است که اشتباهات املایی و گرامری را تصحیح می کند. البته این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و برای زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و چند زبان دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار یکی از پراستفادهترین افزونههای SEO در جهان است و قابلیتهایی را برای سادهتر کردن فرآیند سئو به کاربران ارائه میدهد. با افزونه Yoast، لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، نقشه سایت خود را سرهم کنید.این به این دلیل است که Yoast نقشه سایت شما را به طور خودکار به روز می کند.
علاوه بر حجم زیادی از دادههای مختلف و قابل توجه در رابطه با آدرسهای URL که بازدید میکنید، شما میتوانید از این ابزار برای بررسی لحظهای صفحات، مقایسهی دامنهها و خروجی گرفتن از دادهها، استفاده کنید. علاوه بر این، شما میتوانید همراه با ابزار امتیازدهی سختی کلمات کلیدی Moz به دادههای CTR هم دسترسی داشته باشید. با ایجاد یک حساب رایگان در انجمنهای Moz میتواند ماهانه به ده queries دسترسی داشته باشید. این درحالیست که هر querie میتواند حداکثر تا هزار کلمهی کلیدی پیشنهادی به همراه تجزیه و تحلیل SERP ارائه کند. احتمالا خودتان میدانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمههای کلیدی برای سئو کردنشان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی میسازند، بسیار کار را آسان میکنند.
وقتی گوگل تصمیم گرفت که به جای تمرکزِ صرف روی کلمات کلیدی، دید بازتری داشته باشد و معنا و مفهوم واقعی صفحات را درک کند، مفهوم انتیتی مطرح شد. در این راهنما از بخش آموزش سئو در سایت پارسپک، با مفهوم انتیتیها بهصورت عمیق آشنا شده و مثالهایی را از انواع آنها میبینید. همچنین از تأثیر انتیتیها در سئو آگاه میشوید و از دید گوگل به موجودیتها نگاه میکنید. تفاوت سئوی مبتنی بر انتیتی با سئوی مبتنی بر کلمات کلیدی را درک کرده و یاد میگیرید که چطور با پیادهسازی این روش مدرن سئو، چند پله از رقبایتان بالاتر باشید. در نهایت، موفقیت شما در سئو به استفاده هوشمندانه از ابزارهای مناسب بستگی دارد.
ابزارهای آنالیز سئو به شما کمک میکنند تا بهتر بتوانید وب سایتتان را تحلیل کنید و اقدامات متناسب را انجام دهید. در این مقاله چند مورد از بهترین و کاربردیترین ابزارهای سئو را با هم مرور خواهیم کرد. این ابزار آنالیز سئو سایت رایگان، با بررسی دقیق وبسایت شما گزارش کاملی از نقاط ضعف و قوت آن در زمینه سرعت ارائه میدهد. با استفاده از این گزارش میتوانید بفهمید چه عواملی باعث کندی سایت شما شدهاند و چه راهکارهایی برای رفع این مشکلات وجود دارد. در بیانی دقیقتر، موجودیتها در درکی که هوش مصنوعی از منظور کاربر دارد و پاسخی که به او میدهد، نقش پررنگی دارند.
یوست سئو محبوبترین افزونه سئو در جهان است که تا امروز بیشتر از 5 میلیون بار نصب داشته. این افزونه در 2 نسخه رایگان با قابلیتهای اندک و غیر رایگان با قابلیتهای بیشتر منتشر شده. بیشترین کمک یوست در سئوی محتوای سایت است که کمکتان میکند فاکتورهای آن را رعایت کنید. این ابزار هم متعلق به گوگل است و البته به دلیل تحریم ایرانیها، باید با فیلترشکن واردش شوید. در هر حال، به کمک آن میتوانید سرعت وب سایتتان در نسخه موبایل و همینطور نسخه رایانه را به طور جداگانه بررسی کنید. این ابزار سایت ماز از جمله قدیمیترین ابزارهایی است که در زمینه آنالیز بک لینک فعالیت میکند.
تعداد دامنههای ارجاعدهنده، تعداد بکلینکها، دامنه و رتبهبندی URL و موقعیت دامنه را در این ابزار مشاهده کنید. در سایت MOZ این امکان بهصورت رایگان وجود دارد تا با ابزار Link Explorer بکلینکهای سایت و اعتبار دامنه هر بک لینک را بررسی کنید. Check My Link یکی از افزونههای محبوب و کاربردی گوگل کروم است و کد وضعیت را برای هر لینک در صفحه از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتشده و … مشخص میکند. با ابزار سئو سایت Where Goes میتوانید آدرس صفحات ریدایرکتشده و URLهای کوتاهشده را شناسایی کنید. یک پلتفرم بسیار کاربردی، کاربرپسند و مقرونبهصرفه برای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ است.
این دو شاخص به شما کمک میکنند تا تعادل بین کیفیت و کمیت لینکها را ارزیابی کنید. برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیدهاید و هزینه کردهاید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن... اگر کنجکاو شدید که در مورد این ابزار و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید، میتوانید نگاهی به «آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس» داشته باشید. دمت گرم که نظرت رو ارسال کردی رفتم سایتش رو دیدم خیلی ارزون بودن و این کار در این شرایط بسیار بد اقتصادی خیلی خوبه حداقل یک چیز ارزون و باکیفیت پیدا میکنیم. در واقع امروز در صورتی میتوانید از این ابزار استفاده کنید که روی اکانتتان یک حساب گوگل ادز یا همان «تبلیغات گوگل» داشته و در آن تبلیغ کرده باشید.
این به شما امکان می دهد مناطق قابل بهبود سایت را شناسایی کنید و تلاش های خود را برای اطمینان از بارگذاری سریعتر صفحه خود اولویت بندی نمایید. این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و فهرست کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدانید یک محتوای قدیمی برای شما دقیقا چند بازدید کننده دارد. قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی حساب گوگل آنالیتیکس خود را بررسی میکردید. جای هیچ شک و تردیدی نیست که همه دوست دارند زمان اندکی را بر روی رقبای خود صرف کنند و بیشتر وقت خود را بر روی کسبوکار خودشان متمرکز کنند.
این ابزار با کاهش حجم تصاویر، بدون از دست دادن کیفیت، باعث بهبود تجربه کاربری و عملکرد سایت میشود. ابزارهای سئو و استفاده از خدمات سئو به شما این امکان را میدهند که بهطور مستمر عملکرد سایت خود را زیر ذرهبین بگذارید، مشکلات را شناسایی کنید و هرچه سریعتر اصلاحات لازم را انجام دهید. با این کار، نه تنها از نوسانات غیرمنتظره در رتبهبندی جلوگیری میکنید، بلکه همیشه آمادهاید تا در این رقابت پرچالش بدرخشید. اگر واقعاً به دنبال موفقیت بلندمدت هستید، شناخت و استفاده از این ابزارها میتواند شما را به فرمانروای بیرقیب دنیای دیجیتال تبدیل کند. در مرحله بعدی، این ابزار طول کلمات کلیدی را برای شما تحلیل خواهد کرد و اجازه نمیدهد، تا از حد استاندارد آن تجاوز کنید. معمولا آن دسته از ابزارهای سئو که پولی هستند از امکانات بیشتر و کاملتری برخوردار هستند.بنابراین در صورت نیاز اقدام به خرید ابزار سئو SEMrush کنید.
یکی از بهترین ابزارهای کاربردی و رایگان که این ابزار نیز برای گوگل است، گوگل ترندز نام دارد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که امروزه بیشترین حجم جستجو متعلق به موتور جستجو گوگل است و ابزارهای ارائه شده از همین شرکت نیز میتواند کاربردیتر باشد. چرا که این ابزارها اطلاعات را از منبع اصلی جمعآوری میکنند که دقت بسیار بالایی دارند. به کمک ابزار کاربردی گوگل ترندز میتوانید محبوبیت و میزان جستجو کلمات کلیدی را بر اساس محدوده زمانی خاص و موقعیت مکانی کاربران تحلیل و بررسی کنید. از اطلاعات این ابزار نیز میتوانید به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینهای استفاده کنید. یکی دیگر از بخشهایی که توسط Site Auditor بررسی میشود، وضعیت بک لینکهای سایت است.
بسیاری از کاربران نمیدانند که پلتفرم Ahrefs یک ابزار بررسی بکلینک هم ارائه کرده است، یک ابزار مفید و کاربردی. البته نسخهی رایگان Backlink Checker در مقایسه با نسخهی پولی آن محدودیتهایی هم دارد. ابزار کیورد پلنر شرکت گوگل تنها برای کسانی ساخته شده که خدمات تبلیغاتی این شرکت را خریداری کردهاند، اما این ابزار باز هم میتواند اطلاعات مفیدی در رابطه با برنامهریزی کلمات کلیدی سئو دراختیارتان قرار دهد. این ابزار از دادههای خود گوگل استفاده کرده و ویژگیهای مفیدی همچون فیلتر کشورهای مورد بررسی را دارد. البته هنگام استفاده از این ابزار باید مراقب معیارهایی همچون رقابت(که تنها برای نسخهی پولی قابل دسترس است) و حجم(که بسیار گیج کننده است) باشید. SEOlyzer یک ابزار تجزیه و تحلیل Log است که توسط افراد شناخته شدهای همچون آلیدا سولیس(Aleyda Solis) و پادکست مرتبط با حوزهی سئو وی به کاربران پیشنهاد شده است.
این ابزارک شگفت انگیز، بهصورت کراس پلتفرم است و روی ویندوز، لینوکس و مک، و همین طور مرورگرهای کروم و فایرفاکس نصب میشود. قابلیتهای Wappalyzer میدان دید ما را نسبت به تکنولوژیهای سایت رقبا از جمله نوع سیستم مدیریت محتوا، فریمورکهای وب، سیستم تجارت الکترونیکی، نرمافزار سرور، ابزارهای تجزیهوتحلیل و موارد دیگر گسترده میکند. با کمک این ابزار میتوانیم بدون برنامهنویسی، به پلتفرمهای بازاریابی گوگل مانند Google Ads ، Analytics ، Display & Video 360 و Search Ads 360 و Search Console متصل شویم. از این ابزار برای همگامسازی همه دادهها و تبدیل دادههای خام به گزارشهای قابل تحلیل و بررسی استفاده میشود. این ابزار در حال حاضر یکی از محبوبترین کراولرهای دسکتاپی موجود در بازار است. اگرچه نسخهی رایگان این ابزار بهاندازهی نسخهی پولی آن کاربردی نیست، اما باز هم میتواند برای پروژههای کوچک کابردی باشد.
ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان فناوریهای زیرساختی وبسایتها را مورد آنالیز و بررسی قرار داد، اما Wappalyzer یکی از بهترین موارد مرتبط با حوزهی سئو است. این ابزار کاملا رایگان است(مگر آنکه شما به دنبال گزارشهای پیشرفته باشید) و به صورت اعلام میکند که وبسایت مورد نظر شما در حال استفاده از چه فناوری است. به عنوان مثال با استفاده از این ابزار میتوان متوجه شد که آیا وبسایت مورد نظر شما در حال استفاده از Yoast بوده یا یک مجموعهی سئو. درحالیکه بحثهای زیادی در مورد چگونگی عملکرد API زبان طبیعی گوگل برای سئو وجود دارد، هیچ جای شکی وجود ندارد که Natural Language API یک ابزار جالب همراه با تجزیه و تجلیل پیشرفتهی داده است. نسخهی آزمایشی رایگان یا همان Demo به شما اجازه میدهد تا متن یک صفحه را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کنید.
خب حالا شما لیستی از کلماات کلیدی دارید که میتوانید از آنها برای چیدن استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزار هرچقدر بیشتر کاوش کنید به اطلاعات بیشتری خواهید رسید. به خاطر داشته باشید که اطلاعات شما خیلی سریع به روزرسانی میشود، پس سعی کنید هر چند وقت یکبار داشبورد سرچ کنسول خود را بررسی کنید. اینها فقط کلیاتی از ابزار گوگل آنالیتیکس گوگل است که هرکدام زیرمجموعههای کاملی از دادهها را در اختیار شما میگذارند. در مقاله «راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس» آموزش کامل این ابزار را بخوانید و ریز به ریز با هر بخش آشنا شوید.
امکانات و کاربردهای زیادی برای Cloudflare وجود دارد که نمیتوان در این مقاله به همهی آنها اشاره کرد. علاوه بر یک CDN رایگان برای افزایش سرعت وبسایت شما، این ابزار قابلیت مدیریت سادهی DNS و مقابله در برابر حملات DDoS را هم به صورت رایگان ارائه میدهد. گرچه شما میتوانید از ابزارهای کاربردی Cloudflare به صورت کاملا رایگان استفاده کنید، اما در صورت پرداخت هزینه و بهرهمندی از نسخهی پولی آن، ویژگیهای فوقالعاده و شگفتآوری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. Sheets for Marketers به خودی خود یک ابزار کاربردی حوزهی سئو نیست، بلکه یک وبسایت ارائه دهندهی بیش از یکصد قالب رایگان برای انجام تعداد زیادی از تسکها و وظایف با استفاده از صحفات گوگل(Google Sheets) است. در این وبسایت میتوانید صفحات رایگان قدرتمندی از جمله تجزیه و تجلیل رقابتی، بررسی سایت، فرایند scraping، جستجوی کلمات کلیدی و غیره را پیدا کنید.
گرچه Beam Us Up همانند ابزارهای بزرگ دیگری همچون Screaming Frog ابزارهای زیادی در اختیار ندارد، اما بدون هیچ محدودیتی به شما جستجو و کراولینگ رایگان ارائه میکند. ابزار مجستیک یک ابزار اختصاصی برای آنالیز بک لینک است که در نسخه رایگانش هم اطلاعات خوبی در مورد وضعیت سئوی سایت به شما میدهد. در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را میگویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما میدهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهمترین ویژگیهای دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما میدهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید. فایندر citation محلی به شما این امکان را میدهد که بررسی عمیق تری در سئوی محلی وب سایت خود داشته باشید. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که سایت شما را از میان رقیبان تان پیدا میکند.
چرا که اگر مشکل و نقص فنی در سایت خود داشته باشیم، میتوانیم از این طریق متوجه و آن را برطرف کنیم. با استفاده از این دادهها و رفع مشکلات فنی میتوانید سایت خود را بهینهسازی و در صفحات نتایج گوگل رتبههای اول را داشته باشید. گرچه ابزار Marketing Miner در ایالات متحده در بین کاربران شناخته شده نیست، اما به یکی از محبوبترین و کاربردیترین ابزارهای اروپای شرقی تبدیل شده است. البته برای دسترسی به تمامی امکانات ارائه شده توسط Marketing Miner باید نسخهی پولی آن را تهیه کنید، با این حال نسخهی رایگان همچنان تعداد ویژگی قابل توجه در اختیارتان قرار خواهد داد. برای متخصصین سئوی رقابتی، کمبود ابزار آنالیز برای بهینه سازی وب سایت هیچ معنا و مفهومی ندارد.
آنها توصیه های دقیقی را برای بهینه سازی محتوا، هدف گذاری کلمات کلیدی و بهبود فنی سئو ارائه می دهند و احتمال خطای انسانی را کاهش می دهند. ابزارهای سئوی هوش مصنوعی همچنین می توانند با پیش بینی روندها و تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبا، فرصت های جدیدی را کشف کنند. این منجر به استراتژیهای موثر سئو میشود که میتواند دید وبسایت را بهبود بخشد، ترافیک ارگانیک را هدایت کند و تعامل کاربر را افزایش دهد. Content at Scale یک ابزار پیشرفته سئوی هوش مصنوعی است که برای بالا بردن کیفیت و کارایی تولید محتوا برای اهداف سئو طراحی شده است. سرویس جت سئو تمام قابلیتهایی که برای بهینهسازی سئو سایت و تحلیل و بررسی آن نیاز دارید در اختیار شما قرار میدهد.
آنها همچنین نقش مهمی در تصمیم گیری اخلاقی و اطمینان از همسویی استراتژی های سئو با ارزش های برند دارند. بنابراین، موثرترین رویکرد، قدرت تحلیلی ابزارهای سئوی هوش مصنوعی را با خلاقیت و بینش استراتژیک متخصصان انسانی ترکیب میکند. AlliAI به عنوان یک دستیار هوشمند برای SEO عمل می کند و فرآیند بهینه سازی وب سایت ها را خودکار می کند. با تجزیه و تحلیل محتوا و ساختار یک سایت شروع میشود، سپس توصیههای مناسبی برای بهبود در زمینههایی مانند برچسبهای عنوان، توضیحات متا و سایر عناصر روی صفحه ایجاد میکند. این ابزار برای کار با انواع سیستم های مدیریت محتوا طراحی شده است، حتی سیستم هایی که به طور سنتی برای تغییرات کد چالش هایی ایجاد می کنند. با ترکیب یک خط کد، AlliAI می تواند کار خود را آغاز کند و به طور مداوم سایت را بر اساس یک بازه زمانی مشخص دوباره خزیده کند تا اطمینان حاصل شود که استراتژی های SEO به روز و موثر باقی می مانند.
این ابزار فوق العاده دقیق و قدرتمند میتواند برای بهینهسازی سایت شما بر اساس بهروزترین الگوریتم گوگل بسیار مفید باشد. همچنین این ابزار شاخص معروفی به نام Domain Athority یا اعتبار دامنه که بین ۰ تا ۱۰۰ است و میتوان به کمک آن متوجه شد که اعتبار یک سایت چقدر است و به چه میزان سایتهای معتبر دیگر به آن لینک دادهاند. اما نسخه رایگان این ابزار تنها برای ۷ روزی فعال میشود و بعد از آن باید اشتراک تهیه کنید. برای استفاده از سرچ کنسول گوگل، تنها باید وبسایت خود را توسط گوگل تأیید کنید. استفاده از این ابزار به دلیل رابط کاربری فوقالعاده، بسیار ساده است و گوگل اطلاعات و پشتیبانی بسیار خوبی را برای کمک به کاربران از این ابزار ارائه میدهد. تمامی بخشهای این ابزار کاملا رایگان هستند و نیازمند پرداخت هیچ هزینهای نیستید.
SEM Rush یک ابزار بازاریابی دیجیتال جامع است که برای ارائه بینش و داده های مورد نیاز کسب و کارها و بازاریابان برای بهینه سازی حضور آنلاین خود طراحی شده است. این ابزار سئوی هوش مصنوعی مجموعه ای از ویژگی هایی را ارائه می دهد که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را پوشش می دهد. پرداخت برای هر کلیک تبلیغات (PPC)، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا. رابط کاربر پسند و تجزیه و تحلیل قوی آن، آن را به منبعی مناسب برای بازاریابان تبدیل می کند که به دنبال بهبود تلاش های بازاریابی دیجیتال خود هستند. ابزارهای مختلف با بررسی و ارائه تحلیلهای دقیق در مورد کلمات کلیدی، بکلینکها، محتوا و سرعت سایت، به کسبوکارها کمک میکنند تا مشکلات فنی و محتوایی سایت خود را شناسایی کرده و آنها را بهبود بخشند. در این مطلب ابزارهای مختلف سئو سایت رایگان و با خرید اشتراک را به شما معرفی کردیم.
بنیانگذار اکسپوزر نینجا تیم کامرون-کیچن، در این پادکست به عمق استراتژیهای بازاریابی، روندهای صنعت و بهترین نکات بازاریابی دیجیتالی میپردازد. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهمترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید. می توان گفت Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید. به همین ترتیب، دکمه ها شما را به نتایج مربوط به صفحات مربوطه در Google Maps می برند.
این ابزار به شما کمک می کند که با توجه به موضوع کسب و کار خود، از تاپیک های جدید و اتفاقات نو مطلع شوید. اگر کلمه کلیدی کاربران در هنگام سرچ تغییر کرده و یا اصطلاح جدیدی در زمینه کسب و کار شما باب شده که افراد نسبت به سرچ آن اقدام میکنند، باید از آن مطلع شوید. ابزار Exploding Topics به همین منظور میتواند به یاری شما آمده تا محتوای سایت شما همواره جدید و به روز باشد. ما در این مقاله قصد داریم درباره 14 تا بهترین ابزار سئو در سال 2024 محتوایی را ارائه دهیم که شما از مطالعه و یا سرچ بیشتر در گوگل در مورد این موضوع بی نیاز سازد. Lighthouse یک ابزار بررسی عملکرد و سرعت منبع باز توسعه یافته توسط شرکت گوگل است. شایان ذکر است که Lighthouse بروزترین ابزار از نظر تجزیه و تحلیل عملکرد صفحات موبایلی و PWAها است.
گوگل اسکیلشاپ یک دوره آنلاین گسترده ارائه میدهد که به شما یاد میدهد چگونه میتوانید از آنالیتیکس به بهترین شکل استفاده کنید. وبلاگ اکسپوزر نینجا جایی است که در آن میتوانید محتواهای جالب و خاصی را پیدا کنید! این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش میدهد. وورنک (WooRank)، یکی از بهترین افزونههای کروم برای سئو و دیجیتال مارکتینگ است که در کوتاهترین زمان و براحتی، سایت ما را بررسی کرده و اطلاعات کاملی از مشخصات فنی سایت، آن پیج و آف پیج در اختیار ما میگذارد. این ویژگی اساساً به شما می گوید که چند لینک برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نیاز دارید.
این ابزار سئو سایت همانند ahrefss به شما در شناسایی لینک های ورودی و خروجی سئو کمک می کند. با کمک این ابزار بررسی سئو سایت می توانید انکرتکست ها، تعداد و نسبت لینک های فالو و نوفالو ، نحوه لینک سازی داخلی و خارجی سایت را بررسی کنید. وقتی وبسایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس، بهترین ابزاری است که بازاریابان اینترنتی برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای خود در دست دارند. از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا منابع ترافیک خود را بررسی کنید، به اطلاعات جمعیتشناسی کاربران خود دستیابی پیدا کنید و به طور کلی مخاطب خود را بشناسید. SEO Minion یک افزونهی بسیار محبوب برای مرورگر کروم است که بسیار مفیدتر و کاربردیتر از نوار ابزارهای دیگر است.
اما متأسفانه دسترسی به آن برای کاربران ایرانی مسدود شده و امکانات آن فقط با خرید اکانت تبلیغات گوگل و ورود با آی پی سایر کشورها یا استفاده از نرم افزارهای VP امکان پذیر است. GTmetrix سرعت بارگذاری سایت را تحلیل میکند و مشکلات فنی مرتبط با عملکرد را شناسایی میکند. در واقع این ابزار به عملکرد سایت نمره میدهد؛ زمان بارگذاری را نمایش میدهد و همچنین با ارائهی پیشنهاداتی برای بهبود سایت به شما در ارتقای رتبه سایت کمک میکند. در این بخش بهترین ابزارهای سئو را معرفی و کاربرد و امکاناتی که اختیارمان میگذارند را بررسی کردیم. با استفاده از این ابزارهای میتوانید صفحات و مقالات خود را طبق الگوریتم گوگل بهینه سازی کنید که رتبه سایت خود را در نتایج گوگل افزایش دهید.
برای بررسی این نوع از کلمات، کلمه اصلی مورد نظر را در ابزار LSIGraph وارد کنید تا کلمات مرتبط LSI آن را دریافت کنید. Ahrefs SEO Toolbar اکستنشنی رایگان برای مرورگر کروم است که آمار و اطلاعات مختلفی از فاکتورهای سئو را در اختیارتان قرار میدهد. این ابزار بهترین کلمات کلیدی دارای رتبه، موقعیت سایت در SERP گوگل، اطلاعات بکلینکها و ریدایرکتهای هر صفحه را نشان میدهد. این ابزار همچنین امکانات دیگری نظیر رصد جایگاه کلمات کلیدی در نتایج SERP را نیز به شما ارائه میکند. با رعایت این ۱۰ نکته ساده، میتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.
People Also Ask بخشی از جستجوهای گوگل است که سوالات رایج کاربران را نمایش میدهد. این ابزار رایگان به شما کمک میکند تا سوالات مرتبط با کلمات کلیدی موردنظر خود را پیدا کرده و به آنها در محتوای خود پاسخ دهید تا ترافیک بیشتری جذب کنید. Lipperhey ابزاری چندکاره است که سایت شما را از نظر سئو، سرعت بارگذاری و بهینهسازی موبایل تحلیل میکند. این ابزار دادههای دقیقی در مورد بهینهسازی سایت ارائه میدهد و راهکارهای موثری برای بهبود سئو پیشنهاد میدهد و برای تمرین دوره آموزش سئو برای افراد مبتدی کاربردی است. Wordtracker Scout افزونهای برای مرورگر است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی مرتبط با صفحات وب را کشف کنید.
اما میتوان گفت که همه آنها مفید نیستند و یا نیازی نیست تا از تمام آنها استفاده کنیم. چرا که استفاده از تمامی آنها ممکن است وقتگیر باشد و از طرفی دیگر ممکن است برخی از آنها نتایج مشابهی داشته باشند. همچنین میتوان با استفاده از یک ابزار نتایج چند ابزار را به صورت یکجا به دست آورد. همچنین افزونه کروم جت سئو به شما این امکان را میدهد تا گزارش کاملی از آنالیز و عملکرد وبسایت، وضعیت لینکها و تغییرات رتبه در کلمات کلیدی را به راحتی و تنها در یک افزونه کروم مشاهده کنید. بزرگترین کمک seo chat به جامعه ی خود، اطلاع رسانی از آخرین اخبار سئو و بروزرسانی های موتورهای جستجو در راستای بهینه سازی است؛ با این کار تغییرات الگوریتم در دنیای سئو را به جامعه ی متخصص خود عرضه می دارد. مقالات سئو چت، بینش هایی در مورد تحولات صنعت، تغییرات الگوریتمی و به روز رسانی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و … ارائه می دهد.
مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. SEM Rush سه طرح قیمت گذاری اصلی را برای برآوردن نیازها و بودجه های مختلف ارائه می دهد. برایان دین دیگر مثل گذشته در یوتیوب ویدیو آپلود نمیکند، اما در کانال او ویدیوهای بسیاری از اطلاعات مفید در مورد SEO وجود دارد. اگر از وبلاگ بکلینکو لذت بردهاید، این ویدیوها را هم دوست خواهید داشت. اینکام اسکول یک کانال یوتیوب است که ریکی کسلر و تیمش آن را اداره میکنند.
در این مقاله ازتیم دیجیتال مارکتینگ دارکوب، 18 ابزار رایگان در سئو را با مختصر توضیحاتی به شما معرفی می کنیم. این ابزار تحلیل و بررسی اطلاعات مرتبط با سئو، کلمات کلیدی، رقبا و رتبهبندیها را ارائه میدهد. بعضی از ابزارها به صورت مستقیم سایت شما را به لحاظ سئو و بهینه سازی بررسی میکند. برای مثال ابزارهای بررسی کلمات کلیدی به صورت مستقیم، سایت و محتوای سایت شما را مورد سنجش قرار می دهد. اما ابزاری مانند جی تی متریکس سرعت سایت و خطاهای کدنویسی را بررسی می کند.
در صورتی که در حوزهی سئو فعالیت دارید، قطعا این وبسایت باید در بوکمارک شما قرار داشته باشد. اگر وب سایت یک بیزینس محلی را بهینه سازی میکنید، بکارگیری سئوی محلی بهترین گزینه است. BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی است که عموما به عنوان یک ابزار سئوی فنی تلقی نمیشود، درحالیکه به کمک آن میتوانید مشکلات فنی با پروفایل سئوی محلی سایت را شناسایی کنید. بهوسیله افزونه Wappalyzer میتوانید نوع سیستم مدیریت محتوا، فریمورکهای وب، نرمافزار سرور، ابزارهای تجزیهوتحلیل و موارد دیگر را درباره یک سایت تشخیص دهید. زمانی که این افزونه را در کروم خود نصب میکنید، سایت مورد نظر شما را بهصورت خودکار تجزیهوتحلیل میکند و اطلاعاتی درباره نوع CMS سایت، پلاگین و زبان برنامهنویسی به شما ارائه دهد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/