آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش رایگان سئو سایت بصورت کامل از صفر تا صد ژاکت آکادمی
منظور از اسکریپت ویدیو همون متن و محتوایی هست که داخل ویدیو گفته میشه. به هر حال هر چقدر این نوع مقالههای تعاملی در سایت بیشتر باشه، مقاله ما اعتبار سئو بهتری میگیره. در قسمت User-agent نام ربات درج میشه و توی خط پایین از عبارت Allow و یا Disallow برای نشان دادن مکان سایت استفاده میشه. نگران این انواع نباشید، جلوتر با آموزش جامع سئو به صورت کامل موارد بالا رو شرح میدیم. و خیلی از فاکتورها که سعی میکنیم به شکل کامل در قسمت سئو داخلی بخش ۳ درباره اون صحبت کنیم. اگه بخوام خلاصهتر بگم؛ شما برای موفقیت در فضای آنلاین به سئو نیاز دارید و بدون اون موفقیت شما در فضای آنلاین سخته.
همچنین، می توانید با کلیک بر دکمه زیر به مقاله آموزش صفر تا صد سئو ساختار سایت منتقل شوید. استفاده از سایتی که ساختار درستی داشته باشد، برای کاربران آسان تر بوده و همچنین بررسی سایت، ایندکس صفحات، و درک ارتباط بین آن ها را برای گوگل نیز آسان تر می کند. همچنین، با کلیک بر روی دکمه “سئو تکنیکال” می توانید به صفحه مقاله آموزش سئو تکنیکال رفته و آن را مطالعه نمایید. سئو شاخه پرطرفداری از تخصص دیجیتال مارکتینگ است که علاقهمندان زیادی در سالهای اخیر به سمت این حوزه پرچالش و پردرآمد جذب شدهاند. اگر شما هم قصد دارید سئو را برای آینده شغلی یا راهاندازی کسبکار آنلاین خود انتخاب کنید، بهتر است بدانید که همه چیز به علاقه، استمرار و توانایی شما در یادگیری آموزشهای سئو بستگی دارد.
در ادامه میخواهم مراحل گام به گام سئو سایت وبلاگی را توضیح دهم. استراتژی سئو اینگونه سایتها جذب ترافیک از کیوردهای لانگتیل است. البته بعضی از سایتهای مجلهای قدیمی مثل searchenginland.com بخش متفاوتی در سایتشان راهاندازی کردهاند تا در کیوردهای رقابتی و کوتاه نیز رتبه کسب کنند. با این کار افراد مجبور میشوند در صفحات پر بازدید خود؛ لینک صفحات دستهبندی یا محصول شما را قرار دهند تا به ازای هر ورودی از آن سایتها که به فروش منجر شود؛ درصد دریافت کنند. با بازاریابی محتوایی است که میتوانید سئو و البته فروش سایتتان را بیشتر کنید.
برای افراد حرفهایتر دورههای لینک سازی خارجی، سئو تکنیکال و تکنیکهای حرفهای سئو را پیشنهاد میکنیم. با کسب تجربه و اعتماد به نفس در پروژههای مختلف این فرصت را دارید که به عنوان فریلنسر نیز فعالیت کنید و درآمد ماهانه را به سرعت افزایش دهید. پیشنهاد میکنیم که طی 3 ماه اول به منابع رایگان شامل کتاب، مقاله و ویدیو مراجعه کنید و پس از آن به مدت 3 ماه روی آموزش حرفهای و شرکت در دوره تمرکز کنید. از اینجا به بعد انجام یک پروژه واقعی و مطالعه متناسب با نیاز بهترین روش یادگیری است. در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانههای معتبر و پربازدید منتشر میکنیم.
از طرفی باید بدونید که نباید روی یک سری کلمه کلیدیهای خاص تمرکز کنید؛ مخصوصا اگه اول کار باشید. هر چند توضیح این مورد به کارفرماهایی که از حوزه سئو دور هستند خیلی سخته و اصولا نگاههای خیلی غلطی دارن. بخش مقالات، مجله، پایگاه دانش، بلاگ (Blog) و یا هر چیزی که اسمش هست توی سالهای اخیر رشد زیادی داشته. وقتی که شما توی وبسایت خودتون یه بخشی به عنوان بلاگ دارید، تعامل کاربران بیشتر میشه. بخش مقالهها یا بلاگ، جدا از اینکه برای فروشگاهها خیلی خوبه، برای ارائهدهندگان خدمات و SaaS هم میتونه خیلی مفید باشه. ولی توی آدرس بالا خیلی واضح مشخصه که یه محتوا وجود داره (blog) و توی اون محتوا درباره سرفصل های آموزش سئو سایت صحبت شده (seo training topics).
همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. اولین مرحله سئو، تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر اساس جستجوهای کاربران است. سپس باید عناصری مانند عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، سرتیترها و متن اصلی بهینهسازی شوند تا کلمات کلیدی به طور موثر پوشش داده شوند. استفاده از HTTPS نه تنها برای امنیت کاربران ضروری است، بلکه یک فاکتور مهم در رتبهبندی موتورهای جستجو نیز به شمار میرود. گوگل به وبسایتهایی که از HTTPS استفاده میکنند در رتبهبندیهای خود اولویت میدهد.
در واقع به شما کمک میکنه تا وضعیت سایت خودتون رو توی صفحه نتایج نظارت و مقایسه کنید. هدف اصلی سئو سیاه اینه که روی نتایج تاثیرگذار باشه، درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا اصول کدنویسی و لینکسازی رو رعایت نمیکنه. مثل زردنویسی در رسانهها عمل میکنن و از روشهای مبتذل برای جذب مخاطب استفاده میکنن. در کل این رو بدونید که سئو کلاه سیاه معمولا از معیارهای روشنفكرانه و علمی تبعیت نمیكنه و به دنبال نتایج زودگذر هست. از plug-ins و pop-ups اجتناب کنید – plug-ins مثل Flash و Java ممکن است در ابزارهای موبایل در دسترس نباشد.
آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادههای وب سایت استفاده کنند. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی میکنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا میشوند و میتوانند با پیادهسازی استراتژیهای مناسب، به بهبود عملکرد وبسایتها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیکهای کاربردی نیز میشود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیادهسازی کنند. بهینهسازی محتوا یک استراتژی بسیار حیاتی در دنیای دیجیتال است که تأکید دارد بر رتبهبندی و دیده شدن محتوا در نتایج موتورهای جستجو. این روش شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینهسازی محتوا برای این کلمات، و ارائه محتوای با ارزش و کیفیت برای مخاطبان است.
در آموزش سئو رایگان، یکی از مراحل پیشرفته و مهم استفاده از اسکیما مارکآپ (Schema Markup) است. اسکیما مارکآپ یکی از تکنیکهای سئو است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کرده و آن را به طور موثرتری در نتایج جستجو نمایش دهند. این تکنیک به وبمسترها امکان میدهد تا دادههای ساختاریافتهای را به صفحات وب خود اضافه کنند، که این امر به نوبه خود به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر تفسیر و درک کنند. ساختار سازی سایت به چگونگی سازماندهی محتوا و صفحات در وبسایت اشاره دارد. یک ساختار خوب به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند تا به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). گوگل ترندز چیست؟ با توجه به پررنگ شدن بحث سئو، داشتن رتبههای خوب در گوگل... AMP چیست؟ سرعت سایت در نسخه موبایل امروزه بسیار مهم شده است و بسیاری از... خب امیدوارم از این دوره جامع سئو و البته کاملا رایگان لذت برده باشید.
URL یک صفحه در اصل همان آدرس اینترنتی آن است که در نوار بالای مرورگر نمایش داده می شود. زمانی که شروع به راه اندازی یک وبسایت می کنید، تعیین ساختار URL های سایت یکی از اولین اقداماتی است که باید انجام دهید، چرا که گوگل آن را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای ارزیابی صفحه معرفی کرده است. با آپدیت های منظم گوگل، اهمیت سئو داخلی روز به روز در حال افزایش است. اسکیما از مواردی است که می تواند به شما در یادگیری تخصصی و حرفه ای سئو کمک کند. Schema به کدهای نشانه گذاری گفته می شود که می توان با استفاده و قرار دادن آن ها در صفحات سایت فهم گوگل از صفحات را به طور چشمگیری افزایش داد. به عنوان یک سئوکار، باید بدانید که SSL چیست و چگونه عمل می کند تا بتوانید آن را بر روی سایت خود پیاده سازی کرده و امنیت آن را برای کاربران خود افزایش دهید.
استفاده از ابزارهای سئو برای هر کسی که به دنبال بهبود دیده شدن وبسایت خود در موتورهای جستجو است، ضروری است. این ابزارها به شما کمک میکنند تا عملکرد وبسایت خود را بهتر و دقیق تر تحلیل کنید، نقاط قوت و ضعف سئوی خود را شناسایی کنید و استراتژیهای بهینهسازی خود را بر اساس دادههای دقیق تنظیم کنید. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر عوامل محلی بهینهسازی کند. در این گام از آموزش رایگان سئو، تمرکز بر روی کاربرد عملی دانش سئو و توسعه مهارتهای تحلیلی است. این مرحله برای درک عمیقتر نحوه تاثیرگذاری سئو بر عملکرد وبسایتها و بهبود مستمر استراتژیهای بهینهسازی حیاتی است. سئو دانشی است که به شما کمک میکند تا وبسایتتان را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهینهسازی کنید تا در نتایج بهتری نمایش پیدا کند.
البته این نکته را فراموش نکنید که دیدن آموزش بهتنهایی نمیتواند به شما کمک کند و شما باید سعی کنید قدمبهقدم مواردی را که یاد گرفتید به مرحله اجرا برسانید و دانستههای خود را به تجربه تبدیل کنید. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید. به موازات آن، من به شما توصیه میکنم که آخرین بهروزرسانیهای مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموختهاید مطلع شوید. شاید بهترین منبع برای بروز بودن، وبسایت searchenginejournal باشد. از آنجا که مقالات سایتهای محتوا محور؛ معمولا برای کلمات کلیدی لانگتیل درست می شوند بهینهسازی آنها آسانتر است. کافی است سئو On-page که در بخش تولید محتوا توضیح دادم را رعایت کنید.
جستجوی کلمات کلیدی قبل از تولید محتوا اهمیت زیادی دارد، در غیر این صورت محتوایی تولید خواهید کرد که هیچ کسی به دنبال آنها نیست و علاقه به مطالعه شان ندارد. برای تولید محتوای مطابق با اصول سئو، در ابتدا بایست ذهنیت درستی از مفهوم کلمه کلیدی داشته باشید و نقش آن در فرایند سئو را درک کنید. کلمه کلیدی هر چیزیست که توسط کاربران در کادر جستجو تایپ می شود و دارای ارزش قابل توجهیست. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.
با مدیریت صحیح زمان، میتوان از اتلاف وقت جلوگیری کرد و به فعالیتهای مهم و اولویتدار بیشتر پرداخت. این مهارت باعث کاهش استرس و اضطراب ناشی از انباشت کارها و زمان محدود میشود و به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی کمک میکند.علاوه بر این، مدیریت زمان بهبود کیفیت کار را نیز به دنبال دارد. با برنامهریزی و تعیین اهداف واقعبینانه، افراد میتوانند وظایف خود را به موقع و با دقت بیشتری انجام دهند. این موضوع نه تنها به افزایش رضایت شخصی منجر میشود، بلکه در محیط کاری نیز میتواند باعث جلب اعتماد و احترام همکاران و مدیران شود. به طور کلی، مدیریت زمان موثر به فرد اجازه میدهد تا از پتانسیلهای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و زندگی پربارتر و موفقتری داشته باشد.
وردپرس به کاربران این امکان را میدهد که بدون نیاز به نوشتن کد، وبسایت را ایجاد و مدیریت کنند. این به ویژه برای وبلاگ نویسی، تجارت الکترونیک و وب سایتهای تجاری محبوب است. وقتی صحبت از بهبود سئوی وب سایت شما می شود، لینک سازی داخلی یک تغییر... تکنیکهایی مثل infinite scroll که برای دیدن بیشتر موارد موجود توی یه صفحه، مثل سایت Pinterest.com، با یهکم اسکرول کردن مرورگر انجام میشه. یا تکنیک Ajax Pagination که برای دیدن بیشتر موارد موجود، باید صفحه دوم یا صفحات دیگه رو کلیک کرد. اما وقتی که وارد باقی صفحات میشیم، دیگه کل سایت بارگزاری نمیشه.
خب حالا چطور باید سراغ یادگیری سئو سایت بریم؟ بدونید که دانش سئو پایان نداره، باید سعی کنید در کنار خوندن مقالههای جدید سئو، دانش قدیم خودتون رو هم به روز کنید. در هر دهه تغییرات خیلی زیادی بین جستجوها پیش میاد و همینطور رفتار کاربران هم تغییر میکنه. تکنولوژی عوض میشه و یا روشهای مخرب تغییر میکنه و همه این عوامل باعث میشه که الگوریتمهای گوگل و باقی موتورهای جستجو هر روز و هر ماه در حال تغییر باشند. در مقابل، سئو کلاه سیاه با استفاده از تکنیکهای غیرقانونی و اسپم مانند پنهانسازی کلمات کلیدی و خرید لینک، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد. این روش ممکن است در کوتاهمدت موثر باشد، اما در درازمدت منجر به جریمه شدن وبسایت توسط موتورهای جستجو میشود. Ahrefs از ابزارهای رایگان سئو است که در تحلیل بک لینکها و تحقیق کلمات کلیدی قوی عمل میکند.
یکی دیگر از مشکلات آموزشهای رایگان این است که مفاهیم را به صورت پراکنده در اختیار ما قرار میدهند. مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور میبینیم و فردا مقالهای با موضوع نقشه سایت را مطالعه میکنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمیکنیم. کیورد تارگتینگ یعنی تعیین کنیم که هر کلمه کلیدی بر روی چه نوع صفحهای قرار است به کاربر نمایش داده شود. نام این الگوریتم گوگل که قبلاً EAT بود مخفف کلمات Authoritative (اعتبار)، Expertise (تخصص در آن زمینه) و Trustworthiness (اعتماد) میشد. که با آپدیت جدیدی گوگل Experience (تجربه تولید کننده محتوا) را به آن نیز افزود و این الگوریتم تبدیل شد به EEAT.
یکی از ترندهایی که سالها است در مجامع سئو بینالمللی روی آن بحث میشود؛ ساخت بکلینک با تولید محتوا است. بنابراین حالت هوشمندانه این است که یک وبسایت در سال اول از رپورتاژآگهی برای تقویت دامنه خود استفاده کند و در سالهای بعد روی تقویت صفحات مهم کار کند. لطفا توجه داشته باشید هر وبسایتی با توجه به استراتژی که دارد میتواند از رپورتاژآگهی استفاده کند. بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وبسایتها مفید است را توضیح دادهام. در ادامه آموزش سئو؛ میخواهیم ۴ تاکتیک لینکبیلدینگ را با شما به اشتراک بگذارم. اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شدهای در گوگل ندارد؛ پیادهسازی https روی سایت بسیار ساده است.
چنانچه توانستید برنامهنویسی پیدا کنید که روی مباحث اسکیما هم مسلط باشد؛ میتوانید پروژه را به او بدهید. اما چنانچه برنامهنویسی دارید که کارش خوب است اما روی اسکیما مسلط نیست میتوانید دوره اسکیمای سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا اسکیمای سایتتان را کد نویسی کند. فرض ما این است که دو دستهبندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند. در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمیآید. برای کنونیکالسازی صفحات کافی است یک رل کنونیکال در تک تک صفحات سایتتان قرار داشته باشد.
بنابراین اگر تازه با سئو آشنا شده و نمی دانید از کجا باید شروع کنید و همینطور نگران اتلاف وقت و انرژی خود هستید، پس یک نفس عمیق کشیده، یک لیوان چای برای خود ریخته و سپس آماده برای یادگیری سئو شوید. ما طبق تجربه می دانیم که اغلب تازه کارها در درک مبانی سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مشکلاتی دارند. در ابتدا اصطلاحات، قوانین و دستورالعمل های زیادی برای یادگیری وجود دارند که در صورت عدم آشنایی، یادگیری سئو به یک کابوس شبانه تبدیل می گردد. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. همین حد بگم که اگه همه این مباحث آموزش جامع سئو رو بخونید؛ ولی به "تجربه کاربری" توجه نکنی، عملا براتون هیچ فایدهای نداره. تو این بخش یاد میگیریم چطور با تجربه کاربری یه جور همافزایی توی وبسایت ایجاد کنیم تا شاهد رشد سئو سایتمون باشیم.
همچنین، میتوانید به عنوان کارشناس یا کارآموز سئو در شرکتها و سازمانها استخدام شوید و بعد از کسب تجربه، مسئولیت بهینهسازی وبسایت و نظارت بر عملکرد آن را بر عهده بگیرید. برای شروع مقاله آموزش سئو در مورد اصول بهینه سازی سایت صحبت کنیم تا برای آموزش سئو حرفهای آماده باشید و با سئو کلاه خاکستری میتوانید کسب و کارهای اینترنتی را رشد دهید. امیدواریم که خسته نشده باشید و تا انتهای این مقاله آموزشی رایگان با آکادمی ژاکت همراه بوده باشید. خب، برای جمع بندی میتوان نتیجه گرفت که سئو یک فرایند چند مرحلهای و مداوم برای بهینهسازی سایتها جهت بهبود رتبه و دیده شدن بیشتر در نتایج جستجوی گوگل است. سئو تکنیکال یا فنی یکی از مراحل مهم در آموزش رایگان بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که با هدف بهبود جنبهها و زیرساختهای فنی سایت صورت میگیرد.
این الگوریتم ها محتوا را بر اساس بیش از 200 عامل رتبه بندی می کنند. در این دوره سعی کردهایم تمام اصول و پایهی سئو را آموزش دهیم. با تکنیکهای موجود در این دوره به راحتی میتوانید یک سایت را برای کلمات دشوار هم سئو کنید. میتوان گفت این یک دورهی صفر تا صد آموزش سئو است که به صورت رایگان ارائه شده است. اگر به دنبال انعطافپذیری و استقلال بیشتر هستید، میتوانید به صورت فریلنسر فعالیت کنید و پروژههای سئو را به صورت مستقل انجام دهید.
وردپرس امنیت خوبی دارد، اما اگر به طور منظم به روز نشود یا از افزونههای ناامن استفاده کنید، در برابر حملات آسیب پذیرتر است. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. افزونه یواست سئو پرمیوم یک افزونه فوق العاده و حرفه ای برای بهبود سئوی سایت...
هر چند پیشنهاد میشه برای یادآوری و کسب تجربه بیشتر، آموزش سئو از ابتدا رو جلو ببرید؛ چه افراد تازهکار و چه افراد حرفهای. خب وقتشه بریم و یادگیری سئو مقدماتی رو به صورت کامل و جامع بررسی کنیم. اشکال عمده این رویکرد این است که شما مجبور به انجام پردازش بیشتر بر روی محتوای خود در سطح سرور، قبل از تفکیک آن به کاربر می باشید. این رویکرد بارگذاری غیر ضروری را بر روی سرور اعمال می کند و سبب کند شدن آن می شود. با هر قسمت از محتوا، فرصت دیگری برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و فرصتی دیگر برای مخاطبان خود برای یافتن وب سایت شما به دست می آورید. هدف این نیست که موتورهای جستجو را فریب دهید تا محتوای شما را رتبه بندی کنند.
گام اول این است که خروجیهای اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. بعد از ماهها تحقیق و کدنویسی موفق شدیم در آکادمی سئو سفینه ابزار سئو کبوتر را برای این کار طراحی کنیم و بعد از آن امکانات دیگری نیز به ابزار سئو کبوتر اضافه کردیم. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته میشود این است که مانند یک بذر رشد میکنند و شاخ و برگ میگیرند. ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید. اینکه فقط بگویید پیشرفت داشتهایم برای کارفرما قابل قبول نیست. در این مواقع ارائه KPI قابل سنجش میتواند اعتمادسازی کند تا همکاری را ادامه دهید.
همچنین بینش خوبی به کاربران داده و در عین حال توسط موتورهای جستجو درک می شود. در ادامه به این مسئله پرداخته و جزییات بیشتری را درباره آن مطرح می نماییم. جنگو عملکرد بهتری را برای برنامههای پیچیده ارائه میدهد، در حالی که وردپرس در صورت بهینه سازی مناسب میتواند برای وب سایت های ساده تر به خوبی کار کند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به کاربران کمک میکند وبسایتهایی را سریع و آسان بسازند. این برای وبلاگ ها، مشاغل کوچک و وب سایت های تجارت الکترونیک عالی است. به تمامی فعالیت هایی که قانونی و تماما طبق استاندارد های گوگل برای سئوی سایت انجام می شوند سئوی کلاه سفید می گویند.
خوشبختانه مدیران سایتهای فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر به فکر سئو وبسایتشان هستند. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما میدهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم. من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم. متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است.
در سومین سال فعالیت حرفهای به نقطهای میرسیم که تجربههای متعدد و موفقیت و شکستهای جذابی داشتهایم. از اینجا به بعد میتوانیم با تحلیل تجربیات قبلی، تصمیمهایی بگیریم که پیش از آن نه خودمان انجامش دادهایم و نه در هیچ دورهای تدریس شده است. در شروع یادگیری تمرکز ما باید روی شناخت مفاهیم و آشنایی با اصطلاحات باشد. ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی میکنیم. در مقاله و ویدئوی آموزشی این بخش می توانید نکات و مطالب بیش تری را یاد بگیرید.
باید به سوالات بالا به دقت جواب بدید و اینکه وبسایت شما مقاله محوره، یا یک فروشگاه محصول مهم نیست. موتور جستجو رفتار کاربرانی که یه عبارت رو جستجو میکنن ارزیابی میکنه. سوال اینه که شما سایت فروشگاهی دارید؟ یا سایت مجله خبری؟ آیا خدمات ارائه میدید؟ مهم نیست که توی کدوم حوزه هستید، مهم اینه که باید سایت شما برای موتور جستجو بهینهسازی بشه. یا به عبارت دیگه سئو بشه و برای موفقیت در این مورد، میزان رضایت کاربر از سایت شما اهمیت داره. مطمعن شوید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو آگاه از پیکربندی سیار (mobile configuration) شما می باشند. مهم تر از همه، گوگل باید صفحه شما را به درستی درک کند تا بتواند به درستی وب سایت شما را رتبه بندی کند.
مثلا سایت searchenginejournal در دستورالعمل مقالات مهمان و تبلیغاتی خود آورده است حداقل متن باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و البته اکثر مقالات نویسندگان خودشان هم بیش از ۱۰۰۰ کلمه است. طبق تحقیق من؛ یک نویسنده خوب میتواند روزی تا ۵ مقاله ترجمهای بنویسد. البته اگر در شروع کار هستید و توان پرداخت حقوق تولید کننده محتوا را ندارید مجبور هستید خودتان وقت بگذارید و محتوا تولید کنید. از آنجا که یافتن نویسنده خوب کمی سخت است؛ سعی کنید همیشه در فوتر سایتتان یک منو برای استخدام نویسنده قرار دهید. لینکبیلدینگ فروشگاههای آنلاین را اگر بخواهید بدون رپورتاژ و کاملا کلاه سفید انجام دهید بسیار چالشبرانگیز است.
ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آنها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم. ضمن اینکه در فوتر سایت میتوانید به صفحات مهم سایتتان با کلمه کلیدی دوم یک صفحه مهم نیز لینک بدهید تا محور موضوعی یک صفحه را بیشتر برای گوگل واضح کنید. با توجه به هدف جستجوی کلمه کلیدی یکی از ۳ نوع لندینگ پیج را انتخاب میکنیم و اطلاعات لندینگ پیج را (مانند آدرس صفحه، عنوان صفحه و…) در بخش اطلاعات صفحه ابزار کبوتر وارد میکنیم. کاربردی بودن و اعتبار بالای محتوا را در نظر داشته و با استفاده از این ویژگی ها دست به تولید محتوا بزنید. در کنار آن نیز کلمات کلیدی که احتمالا کاربران به جستجوی آنها می پردازند نیز در نظر داشته و در داخل محتوا از آنها استفاده کنید. یک محتوای سئو پسند، محتواییست که برای کاربران ارزش قائل شده و به سوالات آنها پاسخ جامعی می دهد.
از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایتهای بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایتهایی مردد هستند. بنابراین اگر صفحات سایتتان هنوز آماده ایندکس شدن نیست؛ وارد تنظیمات وردپرس شوید و با یک کلیک تمام صفحات سایت را نوایندکس کنید. اشتباهی که خیلی از افراد مبتدی انجام میدهند این است که سایتی که هنوز آماده ایندکس نیست را به گوگل ارائه میدهند و بعد از مدتی صدها صفحه بی فایده ایندکس میشوند و بودجه خزش سایت را با مشکل مواجه میکند. اگر تصمیم گرفتید هاست را انتخاب کنید حتما از هاست وردپرسی استفاده کنید. ضمن اینکه برای هاستتان هزینه بیشتری کنید و در خرید هاست اشتراکی خساست به خرج ندهید!!
بنابراین تمامی مطالب به سادهترین زبان و با مثالهای مختلف گفته شده است که درک آن بسیار آسان است. اگر علاقه دارید مفاهیم سئو را بدون هیچ هزینهای بیاموزید، این دورهی آموزش رایگان سئو مختص شماست. موفقیت در سئو زمانبر است و به عوامل مختلفی مثل رقابت، کیفیت سایت و استراتژی شما بستگی دارد. معمولاً مشاهده نتایج قابل توجه، چند ماه (۶ تا ۱۲ ماه) زمان میبرد. زمان لازم برای یادگیری سئو به دانش اولیه، تجربه و منابع شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید، ممکن است 3 ماه طول بکشد تا اصول سئو را فرا بگیرید، اما اگر تجربه دارید، زمان کمتری نیاز خواهید داشت.
بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید. برای یافتن هدف جستجوی کاربر؛ راحتترین کار این است که صفحه اول گوگل را بررسی کنید. مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم میشود که در ادامه برایتان توضیح میدهم. بعضی از صفحات که مهمتر هستند دهها کلمه کلیدی با هدف جستجوی یکسان نیز خواهند داشت که به آنها اختصاص یافته است. در خوشهسازی است که ما ارزش یک گروه از کلمات کلیدی را متوجه میشویم و متوجه میشویم چقدر باید برای آن کلمه کلیدی تلاش کنیم. خوشهسازی یا گروهبندی به ما کمک میکند؛ کلمات مرتبط به یکدیگر را در یک گروه قرار دهیم و یک استراتژی برای رتبهگیری در آن گروه از کلمات تدوین کنیم.
آموزش سئو یکی از مباحث آموزشی مهم در زمینهی دیجیتال مارکتینگ است. هر شخص و یا کسب و کاری که فعالیت آنلاین دارد و میخواهد خدمات و محصولاتی که ارائه میدهد بهتر دیده شوند، باید برای فراگیری سئو زمان بگذارد. این دو دسته رایج هستند و فعلا برای شروع آموزش سئو آشنایی با همین دو دسته کلمه کلیدی برای شما کافی است. در صورتیکه تجربه کار روی یک پروژه یا مطالعه شخصی را دارید پیشنهاد میکنیم متناسب با نیاز خود یکی از دورههای تخصصی مانند تدوین استراتژی، تولید محتوا یا سرچ کنسول را انتخاب کنید. ولی روش تبادل لینک همچنان یک تکنیک کارآمد و ویژه محسوب میشود. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایتهایی را انتخاب میکنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند.
اینجا